Låt oss ta hand om dina elektronik problem. Så kan du fokusera på det som är viktigt i livet.

Laptop Clinics Hemservice: Hjälp när du behöver det, där du behöver det.

Nu är det hur lätt som helst att få hjälp med dina elektroniska prylar, utan att lämna ditt hem, när det passar dig. Tack vare de nya RUT reglerna blir det inte bara smidigare men även billigare att få hjälp med att installera och reparera dina elektroniska enheter hemma.

En av våra tekniker kontaktar dig. Du kommer sedan att få besök av samma tekniker.

Problemet löst, faktura kommer att skickas till dig.

Teknisk utrustning

Till exempel persondatorer, läsplattor, smarttelefoner och TV-apparater.

Kring utrustning

Till exempel skrivare & skannrar m.m.

Nätverks utrustning

Till exempel modem, routers, fiber- och nätverkskablar samt Wifi-utrustning.

Rådgivning och handledning

Som ges i samband med ovanstående arbete.

Hur funkar det? Här nedan kan du få lite praktiskt information om hur det funkar när man bokar ett hembesök och få svar på de vanligaste frågorna som kan dyka upp.

VAD INNEBÄR RUT?
Sedan 1 augusti 2016 har IT-tjänster i hemmet berättigat RUT-avdrag. Det innebär att du som privatkund betalar halva priset för ett hembesök. För att du ska ha rätt till RUT-avdrag måste arbetet ske i den bostad som du helt eller delvis bor i. Du kan också använda dig av ditt RUT-avdrag om arbetet sker i dina föräldrars bostad, så länge det är du som betalar för arbetet. Varje person har rätt till 25.000 kr RUT-avdrag per år, så länge du är under 65 år då den summan stiger till 50.000 kr/år. Här kan du läsa mer om RUT i länken innan du bokar besök.

Ett hembesök kostar 399:-/h efter RUT-avdrag. Väljer du att inte använda dig av RUT-avdraget kostar det 798:-/h . Minsta debitering för ett hembesök är en timme.

HUR LÅNG TID TAR DET INNAN JAG FÅR HJÄLP?
Vår ambition är att våra kunder ska få hjälp när det passar dem. Vi kommer att återkoppla till er samma dag som bokningen sker. En tekniker kommer att ringa upp er och tillsammans så bestämmer ni en tid som passar för besöket, samma tekniker kommer att besöka er då ni bestämt en tid.

VAD KAN NI HJÄLPA MIG MED?
Våra tekniker kan hjälpa dig med allt som har med teknik att göra. Vi utför allt från installation av dina elektroniska enheter, felsökning av dina enheter och reparationer av dina datorer, iPhones och iPads på plats. Våra tekniker är experter båda på mjuk-och hårdvara och vår ambition är att dina problem ska vara helt lösta efter teknikerns besök.

VAD HÄNDER OM VI INTE LÖSER PROBLEMET?
Ibland kan saker inte bli som man tänkt sig, vår ambition är att dina problem ska vara helt lösta när vår tekniker lämnar dig, men även om vi inte kunnat fixa problemet så kommer du alltid att få diagnos och en lösning till problemet. Det kan handla om att något måste köpas eller att din enhet helt enkelt är för gammal. Det kan även handla om att reparationen kräver att din enhet måste in till vår verkstad, viktigt att tänka på är att den del av arbetet som sker i vår verkstad inte täcks av RUT-avdrag.

ÄR LAPTOP CLINICS TEKNIKER FÖRSÄKRADE?
Alla våra Tekniker är försäkrade när de är ute på uppdrag. De omfattas av olycksfallsförsäkring, grupplivsförsäkring och ansvarsförsäkring på alla sina uppdrag. Så att du som kund kan alltid känna dig säker när du bokar ett hembesök från oss

Boka här

Var vänlig och skicka en bokningsförfrågan här nedan. Obs: Vi tar en extra avgift för bokningar under jourtid dvs helger.

Säkerhetskod:
security code
Ange säkerhetskoden:

Skicka