Besök vår butik och lämna in din enhet för reparation.
Vi tar emot din enhet för felsökning och reparerar din enhet.
Få din enhet utlämnad och få tips och råd om hur du kan ta hand om din enhet.
Felsökning av hårddisk, minne och operativsystem/ windows.
Vi installerar en ren version av Windows med din licens på datorn inklusive uppdaterade Service Pack och drivrutiner. Om du vill uppgradera till nyare Windows-version tillkommer priset på nya Windows.
Vi rensar din dator från virus-/spionprogram utan att ominstallera Windows. Alla personliga filer/mappar kommer att ligga kvar.
I avancerad rengöring så kommer vi rensa din dator på damm och smuts, fast vi bjuder även på byte av kylpasta och värmeledande tejp.
Vi öppnar upp datorn och löder fast ett nytt laddkontakt om det skulle vara glapp i den förra.
Vi ser till att säkerhetskopiera samt utföra dataräddning på dina filer då en möjligtvis krasch kan ha skett på din dator.
Har skärmen på din dator gått i sönder? Kom förbi med datorn så kollar vi närmare på vilken skärm det sitter i din dator och hur mycket det skulle kosta att byta ut skärmen.
Vi utför även andra reparationer och uppgraderingar som t.ex. byte av fläkt, gångjärn, strömknappar, plastdetaljer och andra delar med förutsättningen att ni själv beställer reservdelar som behövs.
Vad ska jag tänka på före inlämningen?
Gör en säkerhetskopiering/backup på datorn om möjligt.
Vid fuktskada försök inte att sätta på enheten igen.
Glöm inte att ta med laddaren.
Inlämningen sker i vår butik i centrala Malmö. Du kommer att få ett ärendenummer och preliminär felsökning.
En tekniker kontaktar dig med diagnos och kostnadsförslag för reparationen. Tillsammans kommer ni överens om den optimala lösningen för dig.
När reparationen är klar meddelas du via mail eller telefon och är välkommen att hämta ut din enhet.
Laptop clinics garanti gäller endast hårdvara. Mjukvarufel omfattas ej av garanti. Observera att enhetens ursprungliga garanti kan påverkas vid reparationer av tredjepart aktör.Kund ansvarar för backup av data. Laptop Clinic ansvarar ej för dataförlust i inlämnad utrustning.
Om fel ej kan återskapas, om hårdvarufel inte kan hittas eller kostnadsförslag nekas, debiteras felsökningsavgiften 600 kr per dator, 200 kr per iOS-enhet.
Om kostnaden för reparation av hårdvara överstiger 600 kr inkl. moms återkommer Laptop Clinic med kostnadsförslag som kräver ert godkännande före åtgärd.
Utebliven återkoppling på kostnadsförslag likställs efter 14 dagar med ’nekat’ och ärendet avslutas med debitering för undersökning.
Ej uthämtat ärende faktureras efter 30 dagar från avslutat datum och förvaras högst 6 månader.
Ett från kundens sida godkänt, accepterat kostnadsförslag eller max accepterad prisuppgift kan ej ångras i efterhand, kostnadsförslaget är bindande åt båda håll.
Samtliga prisuppgifter som lämnas innan produkten är undersökt är preliminära.
På Laptop Clinic erbjuder vi högkvalitativa reparationer av smartphones, tabletter, PC och Mac. Vår fokus ligger på kvalitet och service, våra certifierade tekniker använder endast högkvalitativa reservdelar. Där andra aktörer på marknaden utför reparationer med fokus på pris fokuserar vi på att erbjuda dig en kundupplevelse av högsta kvalitet med konkurrenskraftiga priser.
Själbodgatan 6-8
211 35 Malmö
Info@laptopclinic.se
040 - 18 59 00
Telefontider: 09:00-13:00
Mån-Tors: 08:00-16:00
Fre: 08-15
Lördag-Söndag: Stängt