Besök oss

Besök vår butik och lämna in din enhet för reparation.

Felsökning

Vi tar emot din enhet för felsökning och reparerar din enhet.

Utlämning

Få din enhet utlämnad och få tips och råd om hur du kan ta hand om din enhet.

Reparation av PC-datorer

Undersökning av lagringsenhet/ arbetsminne och OS

Felsökning av hårddisk, minne och operativsystem/ windows.

Installation av Windows

Vi installerar en ren version av Windows med din licens på datorn inklusive uppdaterade Service Pack och drivrutiner. Om du vill uppgradera till nyare Windows-version tillkommer priset på nya Windows.

Rensning av virus-/spionprogram

Vi rensar din dator från virus-/spionprogram utan att ominstallera Windows. Alla personliga filer/mappar kommer att ligga kvar.

Rengöring/ värmebekymmer

I avancerad rengöring så kommer vi rensa din dator på damm och smuts, fast vi bjuder även på byte av kylpasta och värmeledande tejp.

Byte av laddkontakt

Vi öppnar upp datorn och löder fast ett nytt laddkontakt om det skulle vara glapp i den förra.

Säkerhetskopiering och dataräddning

Vi ser till att säkerhetskopiera samt utföra dataräddning på dina filer då en möjligtvis krasch kan ha skett på din dator.

Byte av skärm

Har skärmen på din dator gått i sönder? Kom förbi med datorn så kollar vi närmare på vilken skärm det sitter i din dator och hur mycket det skulle kosta att byta ut skärmen.

Övriga reparationer

Vi utför även andra reparationer och uppgraderingar som t.ex. byte av fläkt, gångjärn, strömknappar, plastdetaljer och andra delar med förutsättningen att ni själv beställer reservdelar som behövs.

Såhär funkar det

Innan reparationen

Vad ska jag tänka på före inlämningen?
Gör en säkerhetskopiering/backup på datorn om möjligt.
Vid fuktskada försök inte att sätta på enheten igen.

Glöm inte att ta med laddaren.

Inlämning

Inlämningen sker i vår butik i centrala Malmö. Du kommer att få ett ärendenummer och preliminär felsökning.

Uppföljning

En tekniker kontaktar dig med diagnos och kostnadsförslag för reparationen. Tillsammans kommer ni överens om den optimala lösningen för dig.

Utlämning

När reparationen är klar meddelas du via mail eller telefon och är välkommen att hämta ut din enhet.

Såhär jobbar Laptop Clinic

Laptop clinics garanti gäller endast hårdvara. Mjukvarufel omfattas ej av garanti. Observera att enhetens ursprungliga garanti kan påverkas vid reparationer av tredjepart aktör.Kund ansvarar för backup av data. Laptop Clinic ansvarar ej för dataförlust i inlämnad utrustning.

Om fel ej kan återskapas, om hårdvarufel inte kan hittas eller kostnadsförslag nekas, debiteras felsökningsavgiften 695 kr per dator, 295 kr per iOS-enhet, Airport och Apple TV.

Om kostnaden för reparation av hårdvara överstiger 695 kr inkl. moms återkommer Laptop Clinic med kostnadsförslag som kräver ert godkännande före åtgärd.

Utebliven återkoppling på kostnadsförslag likställs efter 14 dagar med ’nekat’ och ärendet avslutas med debitering för undersökning.

Ej uthämtat ärende faktureras efter 30 dagar från avslutat datum och förvaras högst 6 månader.

Ett från kundens sida godkänt, accepterat kostnadsförslag eller max accepterad prisuppgift kan ej ångras i efterhand, kostnadsförslaget är bindande åt båda håll.

Samtliga prisuppgifter som lämnas innan produkten är undersökt är preliminära.

Hembesök med rutavdrag

Få hjälp hemma med alla dina IT-frågor. Hembesöket kostar 400 Kr/ timme ink. moms efter rutavdraget.

PHOTO04

Lämna in i vår verkstad

Lämna in till våran verkstad. Med de flesta tjänster har vi fast pris på.

service-428539_1920